Hvem kan søke?

Lag, foreninger og organisasjoner i Klepp som har organisasjonsnummer.

 

Hvem blir prioritert?

Sparebankstiftelsen Jæren – Klepp deler ut gaver til allmennyttige formål primært i Klepp kommune. 
Se gavepolitikk

 

STIFTELSEN STØTTER IKKE

Se gavepolitikk

 

Søknadsfrist/søknadsprosess

Søknadsperiode 1 fra 1.mars til 30.april
Søknadsperiode 2 fra 1.september til 31.oktober
Utdeling foregår normalt 2 måneder etter fristens utløp.

 

Slik går du fram når du søker

Følger du denne rettledningen er du sikker på at du har gjort alt rett:
· Fyll inn alle punktene i søknadsskjemaet. OBS: Alle felter merket m/stjerne må fylles ut.
· Du må laste opp budsjett og finanseringsplan sammen med det utfylte søknadsskjemaet
· Ta kontakt på e-post dersom du får problemer, så skal vi finne en løsning.

Vi vil ta kontakt for mer informasjon om vi ser at det er nødvendig.

Når søknaden er sendt via søknadsskjemaet på nettsiden vår, skal du motta en e-post med bekreftelse på at den er mottatt.  Bekreftelsen kommer til den e-posten du skrev inn på søknadsskjemaet.


OFTE STILTE SPØRSMÅL

1.     Hva kan jeg søke støtte til? 
Gavepolitikken til Stiftelsen ligger til grunn for gavetildelingen. Se gavepolitikk

2.     Når får jeg svar på søknaden? 
Søkerne får normalt svar innen 2 måneder etter søknadsfristens utløp. Stiftelsen gir ikke begrunnelse på avslåtte søknader.

3.     Kan jeg søke utenom søknadsperiode? 
Nei. 

4.     Kan jeg sende inn vedlegg til søknadsskjemaet? 
På søknadsskjemaet er det muligheter for å legge ved budsjett og finansieringsplan. Dette må legges ved for å kunne levere søknaden. Stiftelsen tar kontakt med søker dersom det er behov for mer informasjon enn hva som fremkommer i søknadstekst og vedlegg.

5.     Hvordan vet jeg at søknaden har kommet fram? 
Når søknaden er sendt via søknadsskjemaet på nettsiden vår, skal du motta en e-post med bekreftelse på at den er mottatt. Bekreftelsen kommer til den oppgitte e-posten på søknadsskjemaet.

6.     Hva gjør jeg hvis jeg ikke har mottatt e-post med bekreftelse på at søknaden har kommet fram? 
Bekreftelsen sendes til den e-postadressen du har oppgitt i søknaden. Dersom du ikke har mottatt denne, kan det være at søknaden din ikke har blitt sendt eller at svaret er blitt sortert under søppelpost (spam) i innboksen hos deg. Hvis du ikke finner en bekreftelse på mottatt søknad, send oss en forespørsel per e-post til post@sparebankstiftelsenklepp.no slik at vi kan sjekke hvorvidt søknaden har kommet inn eller ei.

7.      Kreves dokumentasjon for gjennomført prosjekt?
Ja, du får nærmere informasjon om dette når søknad er innvilget.

 

Har du andre spørsmål kontakt oss på epost